Mount Rusmore - Devils Tower

3 juni 2010 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

3 juni

Een reisdag.

Eerst zoals gewoonlijk Lies en Harry uitgezwaaid.

Deze reisdag is niet zolang.

Het weer is weer mooi het is 75 F ongeveer 23 C.

We hebben afdalingen en klimpartijen van soms 7 % en soms 8 % het valt mee.

Halverwege de reis komen we de Wal-Mart tegen een heel grote supermarkt.

Even boodschappen doen en dan weer verder.

We komen plaatsjes tegen waar maar 50 mensen wonendus erg klein.

De staatsgrens gaan we weer over van South Dakota naar Wyoming.

Op een gegeven moment zagen we de Devils Tower opduiken.

Een heel groot gevaarte.

Bij de Devils Tower is de film Close Encounters of the Third Kind van Steven Spielberg opgenomen.

Het rotsblok (de tower) is een, gelaagd rotsblok van 264 m hoog.

De bekenste legende is die over de 7 indiaanse meisjes die de rots beklommen om aan een beer te ontsnappen.

Ze baden zo hard om bescherming, dat de rots zich van de grond verhief om de grizzly  af te schudden. De rots bleef echter maar klimmen tot de meisjes de hemel bereikten, waar ze veranderen in de sterren van de plejaden (zevengesternte!)

Happy houre werd er gevierd maar dat moest abrupt afgebroken worden daar we een hevige maar korte onweersbui over ons heen kregen.

Met Harry en Lies wezen eten.

Er werd ook een kampvuur op gestookt voor de liefhebbers.

Morgen een lange rit 310 mijls.