Mount Rusmore

2 juni 2010 - Sundance, Wyoming, Verenigde Staten

2 juni Mount Rusmore.

Vandaag een vrije dag.

Henk moest wat regelen voor een deelnemer.

Daarna zijn we met Harry en Lies  naar het Custer State Park geweest.

Dit is een park waar  bizons, white thele deers, prairie dogs en ezels in het wild leven.

De weg voert dwars door het gebergte, met onderweg indrukwekkende houten bruggen die om hun as draaien en diverse smalle tunnels die in de rots zijn uitgehakt.

Het was een hele belevenis.

Hele kudde’s bizons liepen er met jonge dieren.

De ranger vertelde dat ze een maand oud waren.

We hadden weer mooi weer.

Op de campground terug moest Henk weer wat klusjes doen.

Op tijd eten want om 19 uur staat de schoolbus voor ons klaar en gaan we naar de ceremonie bij de uitgehouwen presidenten.

Er wordt door een ranger verteld over de presidenten en dat ze veel voor America betekend hebben.

Dan werd er een film vertoond dit alles was buiten in een heel groot theater.

Er werd verzocht als er veteranen in het publiek zaten naar beneden te komen op het toneel .

Het volkslied werd gezongen.

De vlag werd gestreken door 6  vrijwilligers (veteranen) het was muis stil in het theater.

De hoofden van de presidenten werden verlicht.

22 uur stond de schoolbus weer voor ons klaar en gingen we terug naar de campground.

Het was weer een heel mooie dag.

Morgen een reisdag.

1. Jennie en Willem:
    3 juni 2010
    heb hermien een sms gestuurd is dat ontvangen
  2. Jan en Gerrie Vonkeman:
    3 juni 2010
    Hoi Henk en Hermien
    Wat zet je alles mooi op de mail
    Wat zien jullie veel, wij reizen zo met jullie mee.
    Wij gaan morgen met de caravan na Poederoijen
    [rivieren gebied] waar wij verder gaan met rondje
    Gelderland nog ongeveer 100km
    de groetjes Jan en Gerrie
  3. Thea en John:
    5 juni 2010
    Hoi Henk en Hermien,
    wat een geweldige en indrukwekkende reis. Mooie verslagen en foto's. Veel plezier nog.
  4. jan klein ikink:
    7 juni 2010
    hallo jullie zijn nu niet zo ver van ons vandaan Leuk om zo jullie reis te volgen Jammer dat we geen lang weekeind hadden dan hdden we kunnen proberen jullie op te zoeken Verder goeie ries en tot ziens