Page

19 mei 2010 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

19 mei.

Vandaag een boottocht op het Lake Powell.

Om 6 uur op , de bus komt ons om 7 uur oppikken.

Dat is dicht bij de plaats Page.

Page ligt in het Glen Canyon National Recreation Area op de grens tussen Utah en Arizona.

De Colorado River heeft in de canyon grillige vormen uitgesleten.

De Glen Canyon Dam, die de Colorado heeft ingetoomd, is in de vijftiger jaren aangelegd om Arizona van water en stroom te voorzien.

Het enorme waterbekken achter de dam is Lake Powell.

Een vroegere Canyon, nu gevuld met water.

Om 7.30 uur ging de boot.

Per boot is het eigenlijk de beste maar ook de enige manier om Lake Powell en zijn ontelbare bezienswaardigheden en natuurgrillen te bekijken.

We zien uitgeslepen rotswanden, rode woestijnen, bergengten en ravijnen.

Maar ook fijne zandstranden.

We zien ook de bekende Rainbow bridge.

Hier moesten we wel van de boot en een wandelijng daar heen maken.

Van het bootpersoneel moesten we drinken mee nemen en langzaam lopen deze brug ligt al hoog en het was er bloedheet.(Er lag voor ons allemaal een lekker koud waterflesje in ijsblokjes)

Nou dat had je wel nodig je zou levend verbranden zo heet.

Bijna iedereen had een lange broek aan omdat op de boot het meestal erg waait en koud is.

Nadat iedereen vereeuwigd was bij de brug gingen we langzaam terug naar de boot.

Na een uurtje aan de kade te hebben gelegen gingen we terug.

Er bevond zich ook een Zuid Koreaans gezin moeder van 80 jaar en 5 dochters en 1 zoon.

Die dochters konden zingen en dansen nou zo mooi dat de kaptein hen de microfoon gaf zodat de hele boot er van kon genieten.

De moeder werd toe gezongen door de dochters en danste ook haar rite dans.

Als toetje zong de kaptein  ook een lied.

Er werd gezegd!!?? Dat dit in die 24 jaar dat ze deze tochten maakten niet was voorgevallen dat het zo’n feest was.

Nadat we weer aan wal waren hebben we een lunch genuttigd echt Amerikaans hamburger met een broodje, ui, tomaat met patat.Een groot glas cola of ice tea erbij.

Vanavond niet koken dat is mooi.

Morgen een reisdag.

1. Jennie en Willem:
    20 mei 2010
    ach ja hollanders maken er altijd een feestje van en zeker zo'n grote groep we vinden het erg leuk om de verslagen te lezen zijn we er ook een beetje bij
    o ja we staan nu als 4e in de stand mooi opgeklommen he groetjes willem en jennie
  2. Jan Nijman:
    20 mei 2010
    Hallo Amerikanen, prachtige foto's.
    Jammer dat Henk zoveel moet repareren.
    Gerda en Jan