Monument Valley - Durango

22 mei 2010 - Durango, Colorado, Verenigde Staten

22 mei Monument Valley- Durango.

Afgelopen nacht slecht geslapen er was een windstorm zo erg dat ik dacht dat we de lucht in zouden gaan.

Het rode zand zit dan ook overal je kan er niet tegen poetsten.

Vanochtend was het een stuk rustiger maar toch had je af en toe het idee dat je gezandstraald werd.

De hele dag was het wat donker in de lucht van al dat zand.

Vanochtend Harry en Lies weer uitgezwaaid.

Het werd een lange rit met veel dingen te bekijken.

Dus iedereen was vroeg weg vanochtend dus konden wij ook vroeg weg.

Eerste was de Four Corners aan de beurt en wat denk je het was in renovatie en dus niet in 4 staten op handen en voeten de steen was helemaal weg er stond een hek om heen.

In juli zou het klaar zijn.De tweede reis heeft dus geluk.

Het waaide nog steeds en het zand zit weer overal allen is het nu niet rood meer.

Op naar Mesa Verde.

De weg werd gerenoveerd dus hobbel de bobbel de berg op.

We konden onze Annual Pass gebruiken die we bij de Grand Canyon hadden gekocht.

Mesa Verde staat op de werelderfgoedlijst van de Unesco.

Het is een verlaten Indianendorp de huisjes zijn onder een  alkoof(inham overdekt) gebouwd van de rots.

Was erg mooi om te zien.

Het was een hele wandeling daar naar toe eerst een afdaling en later weer naar boven klauteren.

De moeite waard de temperatuur is 71 f .ongeveer 22 C.

En dat hoog in de bergen.

Nu zijn we in de plaats Durango het is rustig wat wind en zand betreft.

Henk moest nog aan het klussen.

Morgen een vrije dag we zien wel ,er moet ook gewassen  worden ed.

1. Arnold en Maaike:
    Haihai,

Hopelijk gaat de wind gauw liggen en heb je niet zoveel werk meer. Heel veel plezier nog! Hopelijk krijg ik af en toe de kans om jullie blog te lezen, anders moet ik 2 weken wachten. Ik ben helaas snipverkouden en heb heel erg last van mijn keel, dus zie op tegen het vliegen.
    Jammer van Four Corners. Gelukkig kunnen ze geen onderhoud plegen aan de nationale parken :) Mooie foto's weer!

Groetjes Maaike
  2. Heidy:
    Hoi Henk & Hermien,

We hebben net samen alle foto's bekeken en het is gewoon niet te geloven dat jullie dit allemaal meemaken! Geweldig! Haast te veel om goed in je op te nemen. Maar blijf genieten met volle teugen (en nog ff met de mond dicht, zo te lezen, haha!)
    Groetjes, Willem & Heidy
  3. Jan en Tiny:
    Hoi Broertje en Schoonzusje

Toch wel bijzonder wat jullie meemaken en wat een apart landschap, het is te hopen dat de wind gauw gaat liggen, want het lijkt me akelig overal dat zand.
    Vandaag schijnt hier ook een lekker zonnetje, goede reis verder.

Groetjes Jan en Tiny.
  4. Gerrit,Agnes:
    Hallo Henk & Hermien
    Echt mooi wat julie daar zien en spannend wat er gebeurd, hoop dat die wind gauw verdwijnd zodat jullie verder kunnen genieten blijf gezond.
    groetjes Gerrit , Agenes en kids
  5. Janet en Harry:
    Hoi Henk & Hermien,

Als we de mooie foto's zien en de verhalen zo lezen is het daar erg mooi en maken jullie vanalles mee.
    De wind is op het moment wel wat heftig zo te lezen, maar die zal hopen wij, toch wel gauw gaan liggen.
    Verder wensen wij jullie nog een fijne vakantie toe met zo weinig mogelijk klussen, en geniet er van.

Groeten Janet & Harry
  6. Joke:
    Hoi Henk en Hermien,
    't gravel van Roland Garos is niets bij dat rode zand van jullie! De partijen zijn weer begonnen en worden zo waar ook uitgezonden.Leuk, kan ik mooi inspiratie voor morgen op doen, alweer de laatste dag van de competitie. Ik volg jullie met veel plezier en geniet van de foto's.
    Groetjes, Joke
  7. Arnold en Maaike:
    Haihai,

Nog even de groetjes uit Helsinki voordat ik morgen Rusland in ga. Heel veel plezier daar en veel foto's maken!

Groetjes Maaike