Kingman - Grand Canyon

17 mei 2010 - Page, Arizona, Verenigde Staten

16 mei Kingman-Grand Canyon.

Harry en Lies uit gezwaaid en alle deelnemers van een snoepje voorzien en ook uitgezwaaid.

Wij zijn om 10 uur vertrokken het is niet zo’n lange rit maar er is wel veel te zien.

Dus veel stops.

Route 66 nostalgie veel verlaten panden.

We hebben een stop gemaakt de General Hackags Store.

Daar staat die rode auto voor. Binnen was het erg leuk.

Oude dingen van vroeger zoals Elvis Presley stond er als pop.

Hier hebben we ook wat foto’s binnen gemaakt.

Het uithang bord maakte een  piepent geluid  zoals we in de Westerns wel zien en horen.

De weg werd vervolgd en er leek geen eind aan te komen.

Af en toe een wervelwindje en een cowboy te paard met een hond leuk.

Na 177 ml kwam het Grand Canyon Airport in zicht.

Hier kon je een rondvlucht maken met een helikopter.

Enkele deelnemers hebben dit gedaan.

Wij hebben de film maar bekeken en zo leek het dat we ook in de helikopter zaten.

Bij 181 ml. Kwamen we bij de ingang van het National Park daar hebben we het National Park Pass aan geschaft.

Nu kunnen we in alle parken terecht.

Om 18.45 uur aan gekomen het Trailer Village.(Grand Xanterra South Rim Trailer Village)

77F ongeveer 25 gr.

’s Avonds samen met Harry en Lies een hapje wezen eten.

We lagen weer vroeg op bed Henk had ook weer veel klussen ondanks onze nieuwe campers!!!!

17 mei Vrije dag.

Vandaag een deelneemster jarig wat oranje vlaggetjes aan de camper geplakt.

Gefeliciteerd en kadootje gegeven.

We gaan later de verjaardagen samen vieren.

Er zijn nog wat mensen jarig op reis.

Het was een koude nacht .

Eerst weer klussen en dan samen met Lies en Harry met de bus (gratis) naar de South Rim.

Daar was heel veel te zien.

De wereldberoemde Grand Canyon van de Colorado River is 270 mijl lang en heeft een breedte van gemiddeld 10 mijl van North-Rim tot de South Rim.

Het was zeer indrukwekkend die bergen dalen en we zagen ook Elks dat zijn grote herten.

Ook hebben we eekhoorns gezien die zijn wat groter als bij ons.

Ze mogen niet gevoerd worden waar sommige mensen niet naar luisteren.

De kans is dan groot dat je gebeten wordt.

Om 17.30 uur hebben we een happy houre en daarna proberen we de zonsondergang te bekijken.

Dit is helaas niet gelukt.

Het is vandaag weer zo’n 25 gr 77f.

Aankomende nacht (wordt voorspeld) dat we tegen het vriespunt aankomen.

Maar diep onder de dekens kruipen.

1. willem en Jennie:
    18 mei 2010
    Wat een rotsen hebben ze amerika appart om te zien zeer indrukwekkend allemal zo groots. Zeg even tegen henk dat het t shirt hem schattig staat hij kijkt er ook zo leuk bij. De tennis dames hebben hun best gedaan alle wedstrijden gewonnen dus 4-0 onze positie weet ik nog niet staat nog niet op de site
    groet Jennie en Willem
  2. Joke:
    18 mei 2010
    Het ziet er allemaal erg indrukwekkend uit. Wat een uitgestrektheid en wat een mooie plaatjes! Leuk jullie te kunnen volgen van achter de computer. Groetjes, Joke
  3. Rikie:
    19 mei 2010
    Leuk om jullie zo te volgen. Het ziet er indrukwekkend uit! Mooie foto's. Groetjes, Rikie